четвер, 12 лютого 2015 р.

З чого почалось моє захоплення

Вишивати я навчилась у шість років, дотепер десь у мене є клаптик з першими вишитими рядочками. Але ще до того, років у 4 - 5, я часто зачаровано дивилась на вишиту картинку, яка висіла у нас на стіні. Її вишивала моя мама, коли була дівчинкою, у 50-х роках минулого століття. Там було зображено дівчину із собакою. Я знала, що це вишивка, але не могла зрозуміти, як це так можна зробити руками, собака здавалася мені живою. Для мене це було дивом, ну і звичайно, з часом, я знайшла розгадку цього дива: тканина, нитки, голка і натхнення.
Ось ця старенька вишивка...

Її схему привіз мій дідусь із Чехословаччини, коли повертався з фронту. Мама вишивала нитками, які можна було тоді знайти, навіть розпускала дідусеву краватку. Згодом, років у 12, я вишила рімейк цієї картини.


Зараз ми зберігаємо обидві вишивки, вони дорогі, як пам'ять.
Моя мама теж завжди дуже любила вишивати, але все життя їй не вистачало часу, та й матеріалів особливо тоді не було. Десь на початку 90-х років у мами стало більше вільного часу, з'явились журнали зі схемами (BURDA), і в нашій сім'ї почали з'являтись перші вишиті картини, а біля мами і я почала вишивати. З того часу минуло близько 25 років, за цей період було вишито понад 150 картин. Точну цифру мені зараз складно назвати, частина вишивок живе на дачі, але може все-таки я колись знайду час їх порахувати. Більшу їх частину вишила моя мама, але і я доклала своєї праці.
Всі картини різні за змістом, складністю,  розміром, оформленням, кількістю використаних кольорів. Є зовсім маленькі, а є великі і складні, але всі вони дорогі серцю, в них є часточка душі. Часто дивишся на картину і вже не пам'ятаєш, коли вона була вишита, а потім починають згадуватись думки, почуття, події, які відбувалися, коли ти вишивала цю картину, звідки схема з'явилась.
Про схеми - це взагалі окрема історія. Спочатку це були схеми з журналів: німецьких, польських, французьких (Burda, Anna, Lena). Потім з'явились італійські журнали Susanna, RAKAM, потім - Чудесные мгновения,  Вышивка крестом. Деякі картини вишивалися взагалі без схем, за фото вишивки в журналі. Далі вже хотілось чогось складнішого, щоби вишивка якомога точніше відтворювала художнє полотно. Тоді вже в мене був комп'ютер, і до рук потрапила програма Вышивка крестом, згодом - Pattern Maker, і я почала створювати схеми сама.
2009 року в мене з'явився інтернет, і тут я поринула в чарівний світ вишивальних форумів, виробників схем, вишивок. Тоді ж я дізналась про шведську фірму Golden Kite і дуже полюбила ці складні схеми. З того часу ми створюємо картини в основному за цими схемами і я, і мама.
В своєму блозі я хочу показати і розказати про кожну вишивку. Маю надію, що це буде цікаво :).

4 коментарі:

  1. Дуже цікаво читати таку історію родинного захоплення. Бачу, що твоя мама справжнісінька фанатка вишивки - про краватку повеселило. Ти дуже легко пишеш!

    ВідповістиВидалити
  2. Дякую, Валечка, мені приємно, що тобі сподобалось. А це ж я все за тобою повторюю, побачила твій блог - і собі теж захотіла :). Не знаю як часто у мене вийде писати - відпустка закінчується, з 19 навчання починається.

    ВідповістиВидалити
  3. О, розпустити краватку це круто;)))) Так добре коли тебе в сімї розуміють та підтримують. Моя мама не розуміє мого захоплення вишивкою і взагалі рукоділлям, але є син - він розуміє і підтримує, пишається моїми роботами.

    ВідповістиВидалити
    Відповіді
    1. Так, це чудово, коли рідні люди підтримують наші вподобання :)

      Видалити